onsdag 18 december 2013

Stadens lucia 2013

Jag skulle ju inte gå fler år och titta på Lucia bestämde jag efter att halvt frusit ihjäl förra året. Likaväl stod vi där i år igen. Skillnaden var att det inte var lika kallt i år och heller ingen snö yra, samt att vi ändå hade ärenden till centrum. Medan vi väntade tig vi en fika på Lillkungs. När Luciatåget äntligen kom stod jag i esplanaden med kameran i högsta hugg, men den magiska bilden uteblev. Ifjol fångade jag dem på vägen bort från torget, men detta år åkte de bil därifrån. Avtändande. Nästa år lämnar jag nog hemma, kanske.


Nykarleby Lucia 2013

Mellan lördag och tisdag har jag jobbat. Föret har varit dåligt, halt och allmänt långsamt. Mörkt är det också, förutom i Markby dit jag hann först långt efter att solen gått upp. Jobbet och mörkret har tröttat ut mig, men lite kaffesällskap har vi ändå orkat med. Resten av tiden har antagligen åt till ingenting. De fina hyacinterna på köksbordet ha slingrat iväg och fått alltför långa stjälkar. Nu hänger de åt alla håll.


Inga kommentarer:

web analytics