söndag 1 mars 2015

Verdens beste skijenter

Det finns några elitskidåkare jag gillar mer än andra, vilket gjorde att skid-VM blev extra spännande. Till min stora glädje lyckades favoriterna riktigt bra! Ingvild tog ett guld, Therese tre och Petter fyra. Ifall någon skulle ha missat det. Nu tycker jag att det är lite synd att VM tagit slut, men å andra sidan kan jag återgå till det normala livet istället. Och väldscupen fortsätter ju ännu några veckor.

Luriga Northug är det svårt att inte gilla (ifall man inte är svensk kanske?) :)

Innan VM gick det en dokumentärserie på SVT vid namn "Norges damer mot Falun". På originalspråk hette den "Verdens beste skijenter", vad hände med den översättningen? Hehe. Hur som helst tyckte jag det var väldigt intressant att få följa norska damskidlandslaget i både träning och vardag. De verkade alla så glada och sympatiska, och var lätta att tycka om. Det är en av orsakerna till att jag håller på Norge.

Inga kommentarer:

web analytics