söndag 16 februari 2014

Tankar om OS

Har just kollat Olympiska herrstafetten i skidor. Känner mig både uppgiven och frustrerad. Vissa länder verkar jämt ha stolpe in och glider på räkmackor, i alla lägen och alla sporter, och jag blir bara så trött. Kan inte någon jag håller på vinna i alla fall ibland?! Har lite gett upp det där med Finland och konverterat till att heja på enstaka idrottare eller Norge. Det senare brukar ofta ge vinst. Men inte idag. Och inte heller österrikiska backhopparen och tillika min favorit Thomas Morgenstern lyckades i de ojämna förhållandena igår. Suck. Jovisst det är bara sport och inget att haka upp sig på, men ändå. Kan även tillägga för att inte helt bli anklagad för landsförräderi att jag nog önskar att Finland vinner också! Men lite för ofta är det onödigt att ens hoppas.

Inga kommentarer:

web analytics