tisdag 1 april 2014

Bildbomb från Helsingfors

Det fåt bli lite mindre text idag, det finns ju desto fler bilder stället. På torsdagskvällen tog jag Mamma med och åkte till Kronoby. Hon fick äran att vakta min bil medan jag var borta, tack! Väl framme hos Hanna och Martin välkomnades jag med ugnskorv och potatismos av toppklass!



Fredagen spenderades på Ikea utan större framgång på köpstop-fronten. Mest seriösa och tråkiga saker hamnade i kassen, men i alla fall. På hemvägen jagade vi cellofan och råkade i misstag ramla in på nya H&M i Arabiakeskus. Big mistake :) Senare på kvällen bjöd Malin på födis-skumppa och ljuvlig efterrätt hemma hos sig. Det var superkul att träffa dessa tjejer igen efter sisådär två och ett halvt år...





Lördag aka shoppingdag. Även denna dag gällde köpstop för oss båda, kanske ännu strängare med tanke på misslyckandet dagen innan. Men ja... hur bra kan det nu gå när man är i Helsingfors endast en gång i året?! Strumpor var tillåtet att köpa. Och skor åt Vincent. Och tröjor för tre euro på H&M. Så att en del påsar blev det nog ändå. Innan vi drog till centrum gick vi förbi mina gamla hoods på Brysselgatan och jag började sakna att bo där. Efter en hel dags vandrande i butiker tog vi fredagsmys på lördag med tortillas, Let's Dance och Gladiatorerna.





Söndagen tillbringades i shoppingcentret i Itis, utan att köpa desto mer faktiskt. Arnold's räknas inte, jag måste ju får kaffe. Sen cruisade vi med buss till Östra Böle och jag blev nostalgisk igen. Vi åkte spåra därifrån och blev så slöa att vi for hem. Hanna visade mig Pandemic på paddan och jag har abstinens. Bättre blev det inte av att vi blev avbrutna när det var dags att börja gå till flygfältsbussen.






Hem kom jag mitt i natten och här är allt som vanligt. Och bra är väl det! Tack Hanna och Martin för maten, soffan och sällskapet. I'll be back!

Inga kommentarer:

web analytics