torsdag 22 maj 2014

Två älgar

Inatt såg jag två älgar. Det är mycket, med tanke på att jag har inte sett en enda förut under de ett och ett halvt år jag delat tidningar. Eller ljuger jag nu? Nä, jag tror faktiskt inte jag sett någon. Överlag har jag varit väldigt förskonad från älgar och så hoppas jag det fortsätter. Den ena jag såg inatt sprang en över vägen framför bilen före mig och den andra lurade i buskarna innan den gasade in i skogen igen. Nära var det inte någon av gångerna som tur!

Dimmigt på Nyåkersvägen i Kovjoki klockan 03:53


Förutom jobb har vi tagit det lugnt. Jag har plockat lite på balkongen och igår var vi vid Moffas. Förra lördagen spenderade vi hos Mommo. Där är vi allt för sällan men vi ska försöka ändra på det. Vincent lekte med hundarna och åt russin och det var en riktigt härlig lördag. Lite blåsigt, men ändå varmt och soligt!


Inga kommentarer:

web analytics