tisdag 3 februari 2015

Potentiella garage överallt

Nästa måndag fyller Vincent 3 år och på söndag blir det släktkalas. För ovanlighetens skull är jag ute i god tid med bakningen och lägger bara ut på balkongen (minusgrader) vartefter. Givetvis inpaketerat. Det är så mycket roligare att baka och fixa när man inte måste stressa. Men inte är jag ju klar ännu och antagligen krigar jag med marzipanen när gästerna kommer i alla fall. Som vanligt. Städningen ska jag ta itu med imorgon nu när vi äntligen fått sågat ner julgranarna.


Större bilar behöver större garage

Som kanske bekant, har sonen en hel drös kära småbilar. Och de finns överallt. Alla lådor, påsar och gömmor ses som potentiella garage och man kan hitta dessa bilar där man minst anar det. Egentligen ingenting som stör, men jag blir lika förvånad varje gång de dyker upp på ett nytt ställe. På bilden överst har de hamnat på tvättmaskinsluckan.

Andra ställen de parkerat är:


Brev och påsar
ALLA små papplådor
Under sitsen på stora vita BMWn
I skåpet ovanpå nya toalettpappersrullar
Inuti toalettpappersrullen i användning
På tvättkorgarna inne i skåpet
Under kuddarna i soffan
Halvt inuti soffan
På muggunderlägg
Parkeringshuset för småbilar !!
I luftintaget på en gammal dator
På min laptop (runtutom tangenterna)
PåLinjer och andra platta saker
Dynorna i sängen
Fönsterbräden
Blomkrukor


Detta är vad jag kommer på såhär på rak arm. Men som sagt, de kan finnas varsomhelst! :)

Inga kommentarer:

web analytics