fredag 3 augusti 2012

Balsam

Mitt hår doftar så gott idag! Eftersom det råder balsambrist hos oss, var jag tvungen att gräva fram ett Nivea-balsam jag köpt i Tyskland för fem år sedan. Det är något speciellt med den där doften, eller hur Hanna? Insider stuff. Hur som helst har jag sparat det för att kunna dofta mig tillbaka i tiden och eventuellt använda det som reserv. Så nu går jag omkring och doftar rosor och Tyskland i håret. Inte illa! Kan för övrigt tillägga att balsambristen hör till ovanligheterna här. Schampoo finns det exempelvis nio flaskor av.

Den ljuva dagen till ära plockade jag nyss upp en glad gosse som sovit sött i över tre timmar. Gårdagen var en riktig superdag och Vincent började dra upp benen under sig och vifta med armarna då han låg mage. Han ligger typ i startposition och bara han får i växeln, börjar det nog gå undan! Vi var även ut på pizza hela familjen igår och Vincent uppförde sig exemplariskt. På kvällskvisten tittade grannarna in och förgyllde vår tid. Ikväll ska vi tuta iväg till Vörå på kaffe och sånt och imorgon får vi gäster. Vilka härliga dagar! Och åska har det lovats också.

Vincent äter vattenmelon.
Tack till grannarna som hämtade hem fruktkorgen från Ikea!

Inga kommentarer:

web analytics