söndag 19 augusti 2012

See-You-Soon-Again-Party

Lördagskvällen till ära var jag bjuden på Alexandras avskedsfest vid Svanen i Jakobstad. Hon ska snart börja studera i Sverige, därav festen. Det var skönt att få en paus i vardagen och bara tänka på sig själv en stund. Far och son lär ha haft en trevlig kväll de också! Men någon fyllefest blev det inte för min del, jag hade bilen med som vanligt. Och det gick alldeles utmärkt att slappna av och vara halvgalen även som nykter! Vi var ett sånt härligt gäng!

När vi kom till Melody insåg jag det är närmare hundra år sen jag varit där senast. De har ju byggt om och fått bättre luftkonditionering. Tumme upp för det! Även om vi frys lite i början, fick man snabbt upp värmen genom att dansa. Vi gav allt och dansade som aldrig förr. Värsta träningspasset! Efter fyra timmar gav vi upp, mammakroppen var slut och halsen hes. Till sist vill jag ge ett plus för de alkoholfira drinkar, de är både goda och billiga! :D

Kvällens tumme ner är att Annas drink, som stod på baslådan, vibrerade i golvet till tonerna av Drottningen av Åland. Krash. Kanske drinkhållare skulle vara något, Melody?

Tha Mamas njuter av en "ledig" kväll
Tanja skriver i Mina Vänner -boken
Daniela och Alexandra :)
Vart försvann popcornen? - I don't know??!
Telefonbild på Tanja och Anna @ Melody

Tack för festen Alexandra och lycka till med studierna! Jag kommer att sakna dig!

Inga kommentarer:

web analytics