fredag 29 november 2013

Lillajulkaffe

Tydligen har jag slarvat med bloggandet.. och det jag ju bara hålla med om :) Den senaste veckan har jag jobbat fem nätter och varken ork eller tid har funnits att uppdatera. Idag var vi bjudna på lillajulkaffe till posten och efter diverse godsaker tackade jag gladeligen ja till några arbetspass i december. Hur blev det nu såhär? Nej men någon gång då och då har jag inget emot att dela tidningar.

Vincent bekantar sig med posten :)


Förutom att jag jobbat och sovit har vi hunnit med en del kaffegäster. Jag ska göra ett försök att räkna upp dem alla och det är nog lika bra att strunta i att försöka göra det till en sammanhängande text. Så här kommer listan:

Fredag: Johans spelkväll med Runar
Lördag: Mommo och Vincents kusiner
Söndag: Min kusin Yvonne
Måndag: -
Tisdag: En snabbis till Idas
Onsdag: Ida och Stella
Torsdag: Tanja och Leon

Tydligen enda bilden från torsdagsträffen.. mitt i maten :)


Jisses, har vi haft såhär mycket att göra. Det har jag inte märkt. Enligt listan ser det ut som att måndag var en ledig dag, men icke. Då avslutades loppisbordet jag haft på Sell-Buy-Rent i tre veckor och jag lämnade inte ens på minus. Hela 2 euro plus blev det. Jihaa! Massor med saker finns ännu kvar och det enda jag kan komma på att jag gjort fel, var att ha fram för mycket saker. En del av kläderna kommer att gå direkt till insamling, medan en del säkert förblir i en påse i väntan på senare beslut.

Mammas gardinhängarhjälp kollar backhoppning

Ikväll har vi haft Pappa på privat firmajulfest i Vasa och Vincent och jag har fått umgås på tumis. Medan han sov har passade jag på att tvätta fönstren i vardagsrummet och det gott folk har verkligen inte hänt ofta. Typ aldrig. Men nu är det gjort och någon form av julgardiner har hittat upp också.

Inga kommentarer:

web analytics