onsdag 20 november 2013

Pengar ut, pengar in

Denna eftermiddag har vi hängt hos Ida och Stella. Kul att vår träff äntligen blev efter diverse sjukdomar och andra program. Eftersom bilstolen är i Johans bil, blev vi tvungna att ta till vagnen och apostlahästarna för att komma oss dit, vilket säkert är en och en halv kilometer. Men vi hade i alla fall soligt och vackert väder att traska i. Minusgrader och frost var det också, men det är bara som det borde vara denna årstid.



Igår och i förrgår har jag haft besök av två ivriga Zinzino-försäljare som bjudit på massor av gott kaffe. Tyvärr var det inte min melodi och jag har varken ork eller lust att börja jobba med det och att bli kund var  för dyrt. Hoppas det går bra för de andra i alla fall. Istället har jag fått hoppa in ett par nätter på posten igen och kommer kanske att få göra det över veckoslutet igen. Bra med lite inkomst, med tanke på shoppingen i lördags...

Dagen i Haparanda började i lugn och ro med Rusta, Barnens hus, Skopunkten och de andra mindre affärerna intill Ikea. För att sen tvärvända till megastress när vi plötsligt insåg hur lite tid vi hade kvar i trängseln på Ikea. Men bara vi fått ner pulsen och mat i magen, kunde vi organisera oss igen. I ett tempo lite över lagom gick vi genom varuhuset ännu en gång och var framme vid lagret i god tid. Vi hann bra till bussen och kunde sen njuta av sista och sista stoppet timmen utomlands, Ica Maxi.






Det var alltså ännu en lyckad resa i gott sällskap. Jag köpte en hel del, men inte galet mycket. När vi kom hem runt midnatt var det lätt blåsigt och tydligen har det stormat senare under natten, men det har jag inte märkt av alls... När Ikea-suget blir för stort nästa gång kommer jag att vända näsan söderut istället. Tammerfors har enligt mig bättre varuhus än Haparanda. Man behöver inte gå lika långt där (om man glömt något) och upplägget är mera logiskt eftersom det är på två våningar stället för en.

Inga kommentarer:

web analytics