söndag 5 januari 2014

Ganska lugnt

Sen nyår har det inte funnits speciellt mycket på schemat. Fredagskvällen spenderades hos vänner i Kronoby och gårdagseftermiddagen deltog jag i ett Enjo-party hos min kusin. Jag skulle egentligen inte ha något, men var ändå beredd att ge det en chans. Så en olivtvål, en städhandske, en trasa och en tvättpåse följde med hem. Brottsligt dyrt så jag hoppas det uppfyller förväntningarna! Kul att träffa Simone i alla fall, det blir alltför sällan nu för tiden.

Sådär annars har jag mest hängt på soffan och kollat sport. Det är ombytta roller hos oss. Johan bryr sig skit i sånt, medan jag har behov av soffsporten. Jag skyller det lite på min Mamma :) Vincent leker snällt med sina nya leksaker under tiden eller plockar ihop alla kuddar och filtar och mojjas. Myser alltså. Mer än så har nya året ännu inte bjudit på, förutom jobb i natt förstås. Men i morgon är det ingen vanlig dag... det är min födelsedag och vår förlovningsdag!

4 kommentarer:

sussu sa...

dedär reagerade jag på hos er också att ni många gånger använde ordet mojjas :D är det ett påhittat ord, eller används den nog annanstans också? :D

Jennifer Åström sa...

Knappast finns e i na ordbok :) He e nog na som hängt med ända saan ja va lill, att "man mojjar se" :P Vejt int varifrån e komber, nog na dialektord..

Mommo :) sa...

Tror nog att he na dialektord från Socklot. Åtminstone bruk även min mamma använd e,å he har hängd med ända sen jag var liten åxå :)

Jennifer Åström sa...

Prova googel e, å tydligen används e nog i Sverige å.. http://www.synonymer.se/?query=moja :)

web analytics