söndag 26 juli 2015

Natthimlen

Ibland kan jag bara inte låta bli att fotografera gryningen och de vackra färgerna på himlen, trots att det aldrig blir lika bra på bild som i verkligheten. Eller kanske det är just därför jag prövar om och om igen, för att det måste gå. De fyra första bilderna är från inatt och först nu ser jag att det rosa sträcket nog är regnbågen som fått en annan färg. Min, enligt arbetsschemat, sista jobbnatt var en färgstark sådan.





Följande bilder är från natten till tisdag och kommer lite i oordning. Anledningen till att kraftledningarna figurerar på flera bilder är att solen brukar gå upp när jag kommit dit, plus att de stora åkrarna där ger fri sikt ganska långt. Och ifall ledningarna (både dessa och alla andra) inte går att undvika gör jag dem hellre till en del av bilden.



Varmt sken i soluppgången

Inga kommentarer:

web analytics