söndag 12 juli 2015

Två mysiga måsungar

Dygnet har för få timmar och jag hinner inte med allt jag skulle vilja. Min lediga tid går i första hand till att vakta Vincent, laga mat och vila. Ifall det finns tid över redigerar jag bilder från än det ena och än det andra alternativt sågar och skruvar sängtillbehör. Det senare har oftast gjorts hos Moffa eftersom det är så omständligt att syssla med sånt i lägenhet. Nu hade jag tänkt limma lite men Erikeeper har gått och gömt sig. Vet exakt var det fanns innan jag flyttade det till en bättre och mera logisk plats... Jag håller litar på att Torghallen erbjuder en tub lim istället för pantflaskorna. Vincent ville prompt med Johan till Faffas idag och jag försöker passa på att göra a: så lite som möjligt och b: sånt som kräver lugn och ro.



En trevligare låda


Inatt hade jag kameran med på jobb eftersom jag ville fotografera mina söta kompisar i Jeppo. Dessa två måsungar trippar omkring på samma ställe varje natt och mamma-måsen flyger skrikande omkring när jag stannar och tittar på hennes ungar. Äntligen har de blivit rädda för bilen. När det annars är rätt ensamt gläds jag extra mycket då vännerna i djurriket är i farten. Igelkottarna har inte synts till, men en och annan hare samt en drös katter. Sommarnätterna är för övrigt väldigt vackra.

Inga kommentarer:

web analytics