söndag 15 november 2015

Ikea i November

De senaste tre åren har jag bokat in mig på bussresa till Ikea Haparanda på självständighetsdagen. I år krockar det med firmajulfesten och jag fick helt enkelt hitta en annan lösning. Att resan skulle utebli var inte ett alternativ då det redan hunnit bli tradition att besöka Haparanda innan jul. Frågan är om det skulle bli någon jul alls annars...

Så tänka sig vilken tur jag hade som fick åka tillsammans med Heidi, hennes syster och Forsby Marthorna. Behöver jag säga att vi skrattade och tramsade som tonåringar nästan hela vägen..? Troligen är vi portade till nästa år, hehe. Nånee så besvääli va nu entå int. Hur som helst Tack och förlåt, jag hade en suverän dag!!


Ida, Heidi och jag. Bra typer tycker jag!

Medan jag denna tidiga lördagsmorgon väntade på bussen i Bennäs, passade jag på att dokumentera det ljuva höstvädret. Regnet. Trots att jag sovit dålig var jag inte ens trött, är ju vardagsmat att åka hemifrån vid 05:20 nuförtiden. När vi äntligen var framme gjorde vi hastigt och lustigt upp dagsplanen och den löd som följer:

- Ikea i lugn och ro, försöka att inte bränna propparna i trängseln
- Äta
- Lasta alla inköp i bussen
- Ta oss till Rusta och sånt utan att bli överkörda
- Bussbesök
- Spendera resten av tiden i butikerna intill Ikea
- ICA Maxi om vi hinner. Hann vi inte.





Summa summarum hade jag en väldigt rolig dag. Dagen efter var jag limin i käkarna efter allt skrattande, det ni! :) För övrigt hade jag inte tänkt köpa desto mer utan bara traska omkring och kolla utbudet. Men det är tydligen ingen bra taktik, för det slutar i stället med att med att jag köper lite av allt. Är ändå nöjd med mina inköp och alltför mycket onödigt hade jag ändå inte fått med mig.

Blåljus och gränskontroll att vi inte var en busslast flyktingar...

Inga kommentarer:

web analytics