måndag 2 november 2015

Kryssning till Tallinn

Ifall någon skulle ha missat att jag varit på kryssning i helgen, kan jag ju berätta det en gång till :) På lördag klockan 13 drog bussen iväg från Fresh och ganska exakt sju minuter senare korkade jag och Heidi upp vår första öl/lonkero. Vägen till Hesingfors var lång, humornivån var låg och stämningen var på topp! Bildmässigt blev det en suddig parad. Jag hade den mindre kameran med och orkade inte engagera mig desto mer i att fotografera utan tänkte ha roligt istället. Och det hade jag! Så tack till sällskapet för en härlig resa!




Mimmi och Sandra :)

Först 21:30 avgick båten och då hade vi typ tjugo minuter på oss att byta om innan det var dags för Bistto Buffet. På öppna havet kände vi av vågorna lite för bra och var tacksamma över att båten skulle stå i hamnen i Tallinn hela natten.

Viking XPRS är en ganska liten färja och där fanns en club. Denna kväll var det 80-talshits som gällde och vi hade inget annat val än att gilla läget. Stundvis var det riktigt dålig musik och ibland helt okej. Men efter hundra drinkar spelade det inte så stor roll längre, bara det fanns en takt att stampa till. Halv 6 slängde jag mig i sängen och förväntade mig en tung dag när jag steg upp lite över 8...

Ett fruktat avomeri med dess vågor

Fattar fortfarande inte varför krabbisen uteblev, men det var väldigt skönt att bara vara trött och inte illamående alls. På hemvägen gjorde ett alltför kort stop vid Ikea i Tammerfors. Man hann äta (snabbt), via wc och gå raskt genom halva butiken. Hemma var vi vid 7-tiden. Ännu idag har jag sjuka fötter efter att ha envisats med klackar hela resan. Vill man vara fin får man lida pin.

KanaTaco.

6 kommentarer:

inborrs sa...

Tack sjelv för selskapet å vi klara vår överenskommels med att vi no teks fa ti jobbet ;-) roligaste resan på lenge!

Jennifer Åström sa...

Jepp, hehe.. men Heidi ja tycker int ja så de i jobbet na ida?! ;)

inborrs sa...

Nää fö ja teksta koma föst på tisdag efter att skammen av toalettbesöket på bussen hade lagt sig;-)

Jennifer Åström sa...

Hehe :) men va kan to åt att dörrn int va låst? :D

Anonym sa...

Låter som att ni hade en superkul resa! :) /Haglet

Jennifer Åström sa...

Jepp, ja far gärna fleir gang! :D

web analytics