onsdag 25 juli 2012

Läderjackorna

Hoppade i bilen och tog en snabbis till Jakobstad igår. På en och en halvtimme hade vi (Vincent och jag) hunnit dit och tillbaka samt fyndat varsin läderjacka, några kuddfodral och en dragkedja. Effektivitet. Vincents jacka spanade jag in på Kappahl förra veckan, men bestämde mig för att vänta på eventuella rabattkuponger på posten. De kom igår. Förhoppningsvis är jackan lagom stor till våren eller sommaren.

Min jacka hittade jag på Wautsi, en butik jag aldrig tidigare varit in i, och nästan direkt fastnade den mig i fingrarna. Dessutom heter jackan så fint "Serious Sally - Price Jennifer Ribb Jkt". Är det månne ödet? Femtio pengar kostade den och är säkert gjord av typ plast, men det bryr jag mig inte om. För jag har en läderjacka. Nu gäller det bara att vänja sig vid det också, jag som alltid varit en tygjacksfantast.

Otroligt att det fanns exakt en sån som jag tänkt mig!

4 kommentarer:

Tanja sa...

Kul att do hitta en läderjacko! Å Vincent kommer no bli en rikti tuffing i sin också. Jär köpt vi en one-piece åt Leon för rabattkupongen som vi fick hem. :)

Jennifer Åström sa...

Ja er alldeilis till me! Hitta ju nästan direkt :) Va mysit me one piece, he komber an säkert att trivas i :)

Nina sa...

E bord stå på lappin i jackon va an e laga åv :)

Jennifer Åström sa...

Jo he gör no he! :) Polyuretan å viskos så he e väl typ plast tå.. :P

web analytics