lördag 14 juli 2012

Otursdagen

Fredagen den 13:e kom och gick. Det var på sätt och vis lite av en turdag with a taste of otur. I posten fanns två räkningar och en lapp att mitt paket från Nelly fanns att hämta på posten. De klarblåa jeansen jag längtat så efter så totalknasiga ut på mig, otur. Däremot var jag nöjd med klänningen och mandeloljan. Tur. Kanske var det också tur att våra kvällsgäster halvt fick förhinder, eftersom jag aldrig skulle ha blivit klar i tid. Duscha, diska, städa, äta, baka rabarberpaj, hänga upp tvätt och föra ut roskisar fanns på listan. Tiden rann iväg och Vincent ville inte samarbeta. Fast i och för sig var det ju otur att besöket inte blev av. Men då var det ju tur att jag hade några Ikea-möbler att bygga ihop.

Där har vi dagens höjdpunkt, då härliga Tanja och Toffe kom hem från husbilssemestern och hade med sig fyra stora paket (tre möbler, fyra paket). Det var som julafton! Tack tack tack igen! I paketen fanns ett skåp och en hylla till Vincents rum och en spegel till hallen. När jag skulle hänga upp den gjorde sig fredagen den 13:e sig påmind igen. Det har sådär mystiskt dykt upp ett antal extra hål i väggen bakom spegeln, fastän jag mätte och planerade så noga. Skyller på datumet. Sen var spegeln en annan färg än jag tänkt. Vit istället för vitlaserad ek. Men lugn Tanja, jag tror det blev bättre med vit! :)

Dagens saldo:
Tur: 5
Otur: 7

2 kommentarer:

Tanja sa...

Ooh noo! Men tur att he gick bra me vitt åxå. :) Måst koma å si hur e bleiv na snart. :)

Jennifer Åström sa...

Vitt passar allti! Sku ha vari värr me typ orange :P He e no bara att koma tå e passar, vi ska no koma ut vi å naan dag å span in sänghimmeln bl.a :)

web analytics