onsdag 27 mars 2013

Ljuset i mörkret

Påsken är här och snön smälter. Det ska bli trevligt med vår efter en lång vinter. Nog för att jag gillar vintern men nu sitter bra med mildare temperaturer, fågelkvitter, krokusar, rapa, sol och bruna gräsmattor! Vi inleder våren och påskfirandet med en kycklingbakelse i gott sällskap på Lillkungs. Det goda sällskapet har påsklov, heter Hanna och ville för dagen inte synas på bild. Härligt härligt att träffa henne igen efter allt för lång tid, mera Hanna åt folket! :)


En kyckling på Tränotisdaan, fågel som fågel :)

Nu har jag några nätter jobb innan påsken och chokladäggen invaderar oss. Kom på att jag hade kamera i väskan då jag körde tidningarna i natt och jag kunde givetvis inte låta bli att fotografera lite. Trots det var jag klar långt före deadline, vilket tyder på att det gått som på räls för mig idag. Tidningarna måtte ha sprutat genom rutan ner i lådorna och eventuellt kan det ha flugit något gruskorn under hjulen också.

Det är för övrigt väldigt mörkt i Jeppo nattetid, precis som folk säger. Men hör och häpna är det lika mörkt i Jutas och Forsby! Till all tur lyser jag upp i mörkret som en komet, ett ljus som rör sig snabbt i natten. Man kalla mig ljuset i mörkret om man vill eller varför inte det lite förnämare Morgonstjärna.

Dagens bild: "Morgonstjärna i motljus"

Om två timmar och tolv minuter kommer Josse hit. Vi brukar träffas på Zumba om söndagarna, men annars alldeles för sällan! Nu ska det bli ändring på det också!

Inga kommentarer:

web analytics