tisdag 5 mars 2013

Två kalas och en mamma-barn-träff

Idag har vi haft mamma-barn-träff här hos oss. Vincent verkade mer än nöjd att ha vännerna på sitt revir och var på glatt humör nästan hela tiden. Mina Vänner-boken kom väl till pass idag också. En riktigt lyckad dag med andra ord! Och i söndags fyllde Moffa jämnt, något i stil med 30+ tror jag det var. På lördag hade han en liten bjudning och Linda hade bakat lika goda smörgåstårtor som alltid, mums!






Igår var det Leons tur att ha kalas och där träffade Vincent många nya kompisar från deras mamma-barn-grupp. För första gången på länge fick jag dricka kaffe i lugn och ro medan sonen tassade runt och lekte med de andra. Även Victoria var på plats och det var roligt att träffa henne och magen igen! Babysim fick ge vika för vår hunger och kvällen spenderades tillsammans med Tanja och Leon på Mäccen istället.





Imorgon står Kokkola på schemat. Sällan. De nya glasögonen var knappt bättre än de gamla och nu efter ännu ett besök hos optikern hoppas jag börja se igen. Medan linserna slipas in får jag och sonen spendera ett par timmar i butikerna. Känns som att jag börjar kunna dem utantill snart och ändå finns det så mycket nytt som ropar på mig. Kanske vi hänger vid frysdisken vid Halpa Halli för att undvika ytterligare inköp. Eller så tar vi en timme på Arnold's.

3 kommentarer:

Tanja sa...

Do fick fånga vårt ljusblåsande riktit. :) Fint! Tack för igår å idag har vi äti russin jär för fullt. :D

Unknown sa...

Oj va konstigt att läsa om en till Leon! :D

Jennifer Åström sa...

Tanja:
Jå ja fick he! Körd på serie som vanlit så tå får man me he mesta :) Vi äter rusin jär å, å di finns överallt!

Sandra:
Ja he e säkert liti konstit! Ja ha int råka på na "nyan" Vincent än, men ja vejt jo några som fanns för i vår :)

web analytics