torsdag 1 januari 2015

Känns bra att byta ut 2014 mot 2015

Det fina vintervädret och de snöfyllda träden är puts väck! Men nytt år blev det i alla fall trots att vi var bara hemma och firade inte alls. Johan satt på kontoret och jag satt i vardagsrummet och spelade dataspel (Transport Tycoon Deluxe). Jag var så inne i att bygga järnvägar och tåg att jag antagligen hade missat tolvslaget om det inte var för raketerna. Med kameran i handen och en halsduk runt halsen stod jag en stund på balkongen och försökte få en bra bild. Lika svårt varje år.

Efter att ha konstaterat att det var rätt mysigt på balkongen med belysning, julkärve och trätrallar, gick jag in igen och drack upp det kalla kaffet. Sen spelade jag vidare och gick sällskap av Jönssonligan på teve. Sängdags blev det väldigt sent eftersom jag bara skulle bygga ett tåg till.. och ett till... och när jag väl kom i säng hade jag svårt att slita mig från boken jag fick i julklapp :)




Kanske det är här jag borde skriva en årsresumé också...

Okej, men vi tar det kort. År 2014 kommer nog inte att bli speciellt ihågkommet eftersom det inte hände så mycket. Från början av året till slutet av sommaren körde jag tidningar mer eller mindre hela tiden, därefter har jag varit vårdledig. Två gånger har jag hälsat på Hanna i Helsingfors, en gång har vi besökt kusinerna på Åland och en gång har jag shoppat med Linda i Haparanda. Utnämningen "Årets Bästa" går lätt till Köpenhamnsresan med Vincent och Mommo.

Och som Mamma är det både härligt och intressant att få se guldklimpen växa upp och lära sig nya saker. Bokstäver och ord är något som sonen jobbat hårt med under året, bland annat. Sist men inte minst har jag ju min älskling Johan som tycker om mig för den jag är. Puss och kram till dig!

Mina förväntningar på år 2015 är att det ska bli ett roligt och intressant år. Det får helst innehålla en eller flera Ålandsresor samt en tripp utomlands. Och besök till Helsingfors såklart! Sen hoppas jag att alla hålls friska och sånt, samt att jag skulle bli bättre på att träffa familj och vänner. Ett jobb borde jag också hitta. Alternativt vinna stort på lotto, men det känns aningen osannolikt eftersom jag inte ens lottar. Att komma i form skulle heller inte sitta fel.

Inga kommentarer:

web analytics