söndag 4 januari 2015

Knytkalas och snökaos

Vilken tur att datorskärmen är tillräckligt stor för multitasking. Vincent vill kolla BMW och Audi på YouTube och jag vill se på backhoppning. Johan har teven. Ändå löser det sig fint och alla blir glada! Jag hinner till och med spela lite Farm Rescue Saga och Pet Rescue Saga på Facebook mellan varven. Bevisligen också blogga :)

Backhoppning i Innsbruck, med österrikiska kommentatorer


Igår var vi bjudna till Mommos på knytkalas tillsammans med Robban och Linda. Inomhus var det mysigt, roligt och gott medan det ute var snökaos, slaskväder och oplogade vägar. Vi körde hem från Edsevö via Ytterjeppo eftersom vi inte hann se korsningen i Kovjoki och heller inte kände för att köra genom refugen som en annan bil gjort tidigare på kvällen. Att vända om var heller inte så lätt.



Först när vi kom hem mitt i natten hade plogbilen hittat ut i Nykarleby centrum, efter att de varit totalt osynliga trots att det var fullt av snö redan natten innan. Fantastiskt. Säkert har de sina grunder, men vill jag ändå gnälla. Bara för att jag kan.

Det är mycket finare när landskapet (inte vägarna) är snötäckt

Inga kommentarer:

web analytics