onsdag 13 juni 2012

En sommardag i Kokkola

En av de härligaste dagar på länge var igår. Tanja och jag hade bestämt oss för storshopping i Kokkola. Gossarna uppförde sig exemplariskt och vi hann springa genom fjorton butiker, plus Arnold's och Rax. Vi körde enligt principen " det viktigaste först" eftersom man aldrig vet när de små får nog. Så vi började på Gina Tricot. Konstigt nog sparade vi H&M nästan till sist, hur vågade vi göra det? :)

Det är evigheter sedan jag gått en hel dag i butiker och kunnat klaga på trötta ben. Det kändes nästan som förr när man kunde shoppa på egna villkor. Jag är fortfarande förvånad att vi kunde vara borta hemifrån i nästan tio timmar. Lite kämpigt blev det på hemvägen och Vincent ville ha kaffepaus vid Hickarö Beach i Öja. Dagens andra extremt välsmakande kaffekopp.

Tanja och Leon goes Aleksi 13


Nedanför kommer några bilder på mina inköp. Förutom dessa köpte jag två vita basic toppar, tavlelramar, turkost gardinstyg till Vincents rum, lampsladdar och en kajalpenna. Och Vincent köpte tre bodyn och två par sockor från Lindex. Det blev ganska många påsar, men som sagt det är länge sedan sist. Dessutom köpte jag ganska billigt, tror jag. Har inte vågat räkna ihop totalpriset ännu :)

Inga kommentarer:

web analytics