torsdag 5 december 2013

Sådär i början av December

Det lär ska vara torsdag idag. Det innebär fredag och självständighetsdag imorgon. Om jag bara hinner ska jag bänka mig framför teven och titta på slottsbalen och galaklänningar. Senare på kvällen blir det Idol-final och den enda vettiga vinnaren av dessa två är Elin. Inte värt att tjafsa mer om det.

Vincent har besökt frissan idag och det gick bättre än förra gången. Håret är snaggat och pojken är redo för jul! Eftersom det snöar igen och landskapet är vitt och fint passade jag på att fota vår lilla ren då vi ändå var ute. Resultatet av det blev okej. Kanske testar vi på nytt i helgen om vädret tillåter.



På tal om jul. Lillajul och första advent förra helgen kom snabbt och försvann lika fort. Vincent fick ett paket av lillajultomten. Det var en flygplansbok med knappar att trycka på för att få höra passande ljudeffekter. Gäster hade vi också som jag tidigare nämnt och vi körde fullt ut på jultemat med glögg, julstjärnor och julmust. Som grädde på moset serverades räksmörgåsar, vilket också är lite av en jultradition hos oss. Roligt sällskap och god mat! Bra dag!



Inga kommentarer:

web analytics