torsdag 28 augusti 2014

København: Dag 5

Dags att dokumentera sista dagen på resan. Har tagit lite väl länge, men så blir det ibland. Vi började dagen med dusch, frukost och att packa. Blöjberget och vällingpaketen jag hade haft med hemifrån var nästan förbrukade och lämnade plats för annat i resväskan. Vincents tiger var den enda som på grund av platsbrist fick åka i Mommos väska.


Vårt fina rum


Flyget gick först på kvällen och vi kunde förvarade väskorna i hotellet efter att vi checkat ut. Plus i kanten! Därefter stegade vi iväg till Tivoli för tredje gången då jag bestämt att jag nog ville ta en tur i Rutschebanen i alla fall. Det var ingen lång historia, men nog hissade det i magen alltid och jag skrek som ett barn. Sen hänge vi ett bra tag inne på Tivoli och bara chillade.





En söt liten påfågelkyckling :)


Vincent fick träffa Rasmus Nalle och där tog också andra och sista batteriet till kameran slut. Surt eftersom det bara var några timmar kvar, men ändå på något sätt skönt att glömma fotograferandet en stund och bara koppla av. Mommo hade ju också kamera som tur var :) Dagens lunch blev en stor god sallad på Hard Rock Café. Relativt förmånligt, perfekt betjäning och allmänt toppen, jag rekommenderar!




Vincent goes Hard Rock :)


Efter maten hämtade vi väskorna och började söka oss mot flygfältet. De många butikerna vi sett när vi landat lockade och vi satsade på att vara ute i god tid. Ett smart val eftersom det slukade tid innan vi sluppit väskorna och lämnat in Vincents vagn längst bort. Victoria's Secret var för mig ett måste när vi väl kommit in i avgångshallen och mina sista 44 danska kronorna gick till en mugg på Starbucks efter att ha prutat 50 öre.




Vägen hem gick utan strul och planet lyfte vid halv nio. En trött son somnade strax innan vi mellanlandade i Vanda, där vi unnande oss dyrt kvällssnack innan flyget mot Vasa vid midnatt. Vincent höll låda hela vägen och lusläste Safety-On-Board. Där fanns enligt honom gubbar som målade på golvet, tanter som målade läpparna och tvättmaskiner med luckan öppen. Väl framme i Vasa väntade Johan med bil och kaffetermos ♥



Vincent tolkar bilderna på sitt sätt....


Summa summarum var det en väldigt lyckad resa! Sällskapet var i toppklass och hotellet var perfekt med fint rum, god frukost och bra läge. Köpenhamn var en mysig och fin och helt deilig stad som jag gärna besöker igen. Danskan jag lärt mig på Arbis i Helsingfors kom väl till pass och vi gjorde kunde kommunicera i princip utan engelska. Jag säger bara som souvenir-tröjorna: I ♥ CPH

Inga kommentarer:

web analytics