lördag 20 december 2014

Julmys i Helsingfors: Del 2

På lördagen tog vi sovmorgon och begav oss därefter iväg till centrum för att hänga i butiker. Vi hann med två stycken Gina Tricot innan det blev dags för kaffepaus. Jag hade bokat träff med Malin, min klasskompis från Arcada, som jag inte träffat sen någon gång i maj 2011. Vi hade en hel del att diskutera om och lyxade till dagen med lite glögg. Hanna träffade under tiden en annan vän och de satt några bord ifrån oss. Kan ännu inte släppa hur kul det var att träffa Malin! Hoppas det inte räcker så länge innan vi ses igen!



Jag och Malin på ett café i Glaspalatset


På kvällen var vi bjudna till Hannas Malin och Miika på spelkväll. Där var också Rosie, som jag heller inte sett på flera pr och det var kul att träffa henne igen! Innan vi tog itu med fem och en halv timmar zombie-dödande, serverades väldigt god pasta. Inte trodde jag att zombie-spel kunde vara kul, men det var det! Och det bästa var att vi alla spelade i ett lag och hjälptes åt. När vi skulle hem var klockan var långt över 55:ans busstider och vi gick de två kilometerna istället. Jag hade lite trauma sen sist vi gick å kyla och regn och det tog en evighet, men denna gång gick det riktigt snabbt!



Rosie (röd) och jag (lila) kör över zombies

Inga kommentarer:

web analytics