torsdag 5 mars 2015

Kalasveckan

Då är det åter dags för den stora födelsedagsveckan. Imorgon fyller min lillebror år och på söndag är det Johans tur. Ingen av dem har tänkt fira desto mer, men det hade väl heller inte Moffa tänkt i tisdags och då var bordet fullt :) En trevlig kväll med mycket smaskens och Vincent åt tårta som bara den. Här under dricker de kaffe:


Vincent ville köpa rosa tulpaner åt Moffa


I måndags var vi bjudna på till Leons för att fira honom och hjälpa till med resterna från kalaset i helgen. Det var en trevlig dag och vi hade tur att så mycket gott fanns kvar. Och eftersom det verkar vara mycket åsikter om Muminmuggarna i bloggvärlden just nu, kan jag passa på att meddela att jag fattar poängen med att samla på dem, men tycker det är upp till var och en att bestämma om vill det. Ingen kan bestämma vad någon annan ska samla på. En del av muggarna är väldigt fina, medan andra kanske inte är helt i min smak. Själv har jag bara skaffat ett par stycken (ännu?).


Sniff är min favorit och den dricker jag alltid ur vid Tanjas.
Skön färg också!

I sista sekund kom jag även ihåg att slänga med kameran och det var ju tur, då det fanns önskemål om en 3-årsbild eller två. Det blev några hundra... men det är bara kul! Här följer några bilder på våra söner som har blivit riktigt goda vänner på sista tiden. Men som vi konstaterat tidigare, hade de nog inget val heller :)




Inga kommentarer:

web analytics