tisdag 31 mars 2015

Städvirus

Jag verkar ha drabbats av ett envist städvirus. Det började i lördags när jag så diskberget och istället blev sugen på att rengöra duschen. Disken fick stå kvar, men halva badrummet är rent och avkalkat efter min framfart. På söndag var det dags för rond två i Vincents rum, där jag dammade och torkade av lite möbler och dörrar.

Lite snett är också rakt. Så säger Martin Timell.

Igår var det diskens tur och även hårddisken på min gamla laptop rensades. Idag var det hallen som ropade på hjälp. Förutom allmän rengöring, fick Vincents halare en egen krok så att den slipper ligga över hela skohyllan. Man blir aningen misstänksam vad detta är för virus, men jag hoppas det håller i sig ett tag till :)

Också ett sätt att använda pulkan

På födelsedagen fick Vincent en ny pulka av Mommo, men sedan dess har det knappt funnits snö ute och därför har den blivit kvar här inne. Fast oanvänd är den inte. Hit brukar nämligen sonen söka sig på eftermiddagarna för att mysa en stund eller ta en tupplur. På bilden har han bäddat ner sig själv.

I helgen var det vårmarknad i stan och vi hann dit en sväng på fredagen innan snöslasket kom. Vi körde på budgetvarianten med SFP-ballong och godis från pizzerian. En fredagspizza unnade vi oss dock. Senare på eftermiddagen fick vi leksällskap och på kvällen kollade vi Let's Dance. På lördagskvällen kom Robban och Linda hit och vi skrattade som tusan!


Hade ingen lust att vara med på bild.

Inga kommentarer:

web analytics