onsdag 18 mars 2015

Nattens norrsken

Senaste kväll och natt har det varit norrsken i hästväg. Johan tog kameran med och körde iväg till Socklot för att fånga fenomenet. Under tiden nattade jag Vincent och höll på att somna framför Biggers Loser på teven, fortfarande proppmätt efter kvällen tortilla. När Johan kom hem igen sa han att det syns här i stan också, men jag var så slö att jag bara tänkte strunta i det. Ändå kunde jag inte helt släppa tanken på norrskenet och gjorde i alla fall ett halvhjärtat försök att fånga fenomenet på bild. Resultatet är därefter. Några superbilder kan man inte förvänta sig att få från balkongen eller genom fönsterluckan...



Norrsken på Staketgatan mitt i natten


Nedanför rövade jag en av Johans många härliga foton från Ransvik. En vacker dag (kväll) ska jag också satsa och få till en riktigt bra bild! Till exempel på lördagskvällen, då vi kommer att vara Vincent-fria och skulle ha möjlighet att åka på fototur tillsammans. Så att.. nu beställer jag dunder-norrsken och klart väder till lördag! Förresten, den 17:e mars för exakt två år sedan var det också norrsken, hittade jag i ett av mina inlägg just.

Norrsken i Ransvik, Socklot 17.03.2015

Inga kommentarer:

web analytics