lördag 25 april 2015

Moffas tåågi

Denna dag har gått i ett huj. Vi steg upp sent och har sen gjort ingenting, ätit och varit en stund i parken. Nu är det redan kväll. Har vi tur kommer BobboLinda hit senare och ifall ni läser detta innan så kan jag locka med popcorn :)

Igår var vi till Kovjoki. Där åt vi pannkaka och bytte till sommardäck på min bil. Medium våld behövdes för att få den ena bulten att lossna, men när Moffa tog i med hårdhandskarna så gav den sig till slut. Innan vi åkte hem såg Vincent på ett skrottåg (godståg) som stannade för möte. Och vad ljust det blivit på kvällarna förresten, bilden under är tagen 21:42 och först då skymmer det.

Moffas tåågi

På tal om tåg... I bilen en dag för några veckor sedan när vi körde förbi Kovjoki station, började Vincent prata om Moffas tåågi. Jag hörde på med ett öra och funderade vilket tåg han nu tänkte på. "Å så star e Vincents staavin åså Robbos staavin på tågi". Mm-m, sa jag innan jag kom att han såklart menade VR. Det där med bokstäver har han koll på minsann!

Inga kommentarer:

web analytics