onsdag 10 juni 2015

Klippoteket Silverschampoo

Jag lovade göra en recension för en månad sen. Det blir en kort variant. Silverschampot har uppfyllt sin funktion och neutraliserat de värsta gula och orange tonerna i topparna. Eftersom jag var rädd att det skulle vara alltför effektivt, valde jag att vara försiktig med verkningstiden och använda det två tvättar i rad istället. Mitt bildbevis är uselt och jag tycker inte man ser skillnaden. Men den känns!

Efter två tvättar med några dagar emellan


Sen verkar färgen jag har i hårbotten bleknat lite, men så brukar det ju vara. En sak jag ännu inte förstått mig på är om de gula tonerna hålls borta eller om man är tvungen att tvätta håret med silverschampot lite då och då. Jag har använt det kanske en gång varannan vecka eller så, mest för säkerhets skull.

Betyget blir 4,5 stjärna av 5. Har inte testat någon annan sort och har alltså inget att jämföra med, men jag är nöjd! :)

Inga kommentarer:

web analytics