torsdag 4 juni 2015

NiceRun 2015

Vårt lag hette Team Neonlights och var en härlig blandning med personer som knappt kände varandra. Jag kände i alla fall bara Tanja. Men det var lite mer spännande så och riktigt kul hade vi tycker jag! Som lagnamnet antyder hade vi tänkt klä oss i neonfärgat, men vi var tvungna att dra på jackor över neontopparna för att inte frysa ihjäl. Fast min outfit hade varit ganska diskret ändå.

Regnet höll sig borta tack och lov!


Jag har aldrig varit på NiceRun förut och visste inte vad jag skulle förvänta mig. Inte heller vad som var grejen med det hela. Nu vet jag att man mest är där för att vara där, på Fanta Sea i Jakobstad tillsammans med över tusen andra. Först är det samling och allmän uppvärmning, sen springer eller går man rundan på 5 km. Jag valde att promenera och har ändå lyckts bli limin till idag och fått skovskav till på köpet. En vacker dag ska jag också bli en joggare, men inte idag.




Team Neonlights


Efter målgång får varje lag hämta en picknickväska, sen var det bara att välja mellan att slå sig ner på den soliga men våta gräsmattan eller på en torr plats i skuggan. Vi valde det senare. Eftersom det var kyligt och blåsigt, satt vi bara en liten stund och åt innan vi sökte oss hemåt. Tack tjejer för en rolig kväll!

Inga kommentarer:

web analytics