lördag 24 mars 2012

Här händer det saker

I torsdags blev Vincent hela 6 veckor. Dagen till ära var han vrålhungrig och jag testade tillägg för första gången. Han tyckte det var mums och slurpade i sig 70 ml på en redan halvfull mage. Jag trodde inte det rymdes så mycket i en så liten kille. I tisdags hade vi en usel dag, men något positivt fanns ändå när jag blev vittne till att han rullade från mage till rygg. Mamma blev så stolt att hon för en stund glömde gnället! Förra veckoslutet hittade han även mjukisdjuren som hänger över sittern och kaninen fick sig en rejäl omgång :) Det märks tydligt att han börjat se saker. Som den röda handdukskroken vid skötbordet till exempel.


Nallen får en snyting
Handdukskroken

Vincent har börjat sova bättre på dagen nu, peppar peppar, och igår hann jag till och med dammsuga. Men att lägga honom i sängen är lönlöst, vagnen i vardagsrummet is the place to be! Dessutom bjuder han på skratt dagligen och igår när han såg fammo Elna drog han på storsmilet! Gjorde även en prismarunda med min pappa igår och fyndade utedräkten nedan. Gossen använder nu en halare från samma kollektion och jag är så kär i det rutiga tyget. Lyckan var stor när det fanns en dräkt kvar, lagom storlek till hösten och på 70% rea. 12€ kostade den och är spillans ny!

Inga kommentarer:

web analytics