torsdag 29 mars 2012

Roomservice

Idag blev Vincent 7 veckor och vi har haft det riktigt mysigt. Igår var vi på hans andra rådgivningskontroll och första läkarbesök. Allt var prima och gossen har växt till 56 cm och 4480g. Ingen bamsing, men har har gått upp ett halvt kilo på två veckor. Så nu får vi nog säga hejdå till några kläder i storlek 50, även om känns svårt att släppa taget... Men vi ska ju hinna använda 56:orna också innan de blir för små. Vår lille vän har blivit konstigt renlig av sig så klädbytena sker ganska glest just nu.

En stor del av dagen sitter jag i soffan. Endera ammar eller äter jag, känns det som. Dessutom har jag skapat ett beroende av kanal 5:s Roomservice. Jag ser flera avsnitt per dag och snart börjar jag säkert renovera i sömnen. Hur som helst flödar inspirationen och hjärnan snurrar på högvarv över hur jag ska inreda nya lägenheten. Beslut nummer ett är att zebramattan från Sotka ska flytta in i Vincents rum. I Johans kontor passar den i alla fall inte... eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha :D lägg an i johans kontor.. fniss ^^ når får ni flytt? :) å vart var e? :)

Jennifer Åström sa...

Hihi, mittiallt så dykar zebran åpp på golvi hans.. tittut! :P He er ein våning ner bara, så vi flyttar int så langt. Vejt ännu int na når e blir, ti som bor tär nu har kontrakt tills imoron å saan ska an ytrenoveras :)

web analytics