torsdag 15 mars 2012

Att sova eller inte sova

Ojdå, det har nästan gått en vecka sen förra inlägget. Har nog bloggat lite i tankarna men när jag väl satt mig ner och ska börja skriva har pojkman vaknat igen. Idag har vi haft det rätt mysigt och gnällandet i morse har jag glömt. Nästan. Eventuellt fick jag skratt nummer två av Vincent på förmiddagen och sånt förgyller dagen!

Sovrutinerna är för tillfället följande: 
Natten går bra med matpaus och blöjbyte var 3-4:e timme. Morgonen gnäller killen på att mamma inte vill stiga upp och eventuellt kniper det lit i magen också. På dagen sover han korta snuttar och vill helst vara i famnen, mysigt men jag får ingenting gjort. På kvällen när förstärkningen (Johan) kommer hem, har killen tröttat ut och sover som en stock.

I tisdags besökte jag Tanja och lilla Leon igen. När Vincent såg Tanja bjöd han på sitt första medvetna (?) skratt! Vilken tur att även killen trivs nu då min nya hobby är att prata babystuff med Tanja och dricka upp deras kaffe :) Vi gjorde även ett nytt försök att fånga två snälla gossar på bild. Bättre, men kanske det blir tredje gången gillt och vi lyckas ännu bättre nästa gång?

Träff 2

Nu har vi också fått bekräftat att lägenheten på våningen under kommer att bli vår inom en snar framtid. Något kontrakt har vi ännu inte, men det är tillräckligt säkert för att åka till Sotka och köp en matta till Vincents rum. Det blev en turkos, hör och häpnad. Annars har veckan varit lugn, några gäster på söndakväll och lite besök till Kovjoki och Socklot på veckoslutet. Trevligt! Ja, och i söndags badade vi killen själva för första gången. Han stortrivdes i vattnet och var snällare än någonsin :)

Dessa härligt gula citroner fräschar sig på köksbordet

2 kommentarer:

Tanja sa...

hihi, joo tredje gången gillt kör vi på. :) Men hande bilden blev ju helt bra. :) Båda sir ju riktit nöjd ut å, å Leon hälsar såde diskret. ;)

Jennifer Åström sa...

Jo, å fokus råka va just på hans hand :) Hej hej!

web analytics