fredag 26 oktober 2012

Det vita piggar upp

Jag har lite på känn att det är då Vincent känner doften av nybryggt kaffe, som han bestämmer för att inte sova. Det har hänt för många gånger för att vara en slump. Som jag ser det har jag två alternativ: Endera dricka kaffe när han vaken eller så får jag helt enkelt vänta tills han somnat ordentligt. Och hoppas på att den härliga kaffedoften inte når hans lilla näsa. Det där med att lägga upp kaffet fem minuter innan sovdags och tänka den förbjudna tanken att kaffet kommer att vara rykande färskt precis då gossen somnat, fungerar bevisligen inte. Och i detta fall är det nog mamma som får ändra sina vanor misstänker jag.

Fastän jag tycker om hösten och regnet, känns det som en helt ny värld idag. Det beror nog på att snön ljusar upp både inne och ute. Trots att det är mulet. Jag känner mig så pigg och kreativ idag, även om jag vaknat femtioelva gånger i natt av hostattacker.

Dagens snöstatus kl. 12:30

Om några timmar tänker vi hoppa i bilen, som faktiskt mycket lägligt redan har vinterdäck på, och brumma iväg till Kovjoki. Det ryktas finnas fler släktingar i grannhuset än det gjorde för två veckor sedan då vi var i Kovjoki senast. Innan det borde jag väl leta fram vinterjackorna ur garderoben också, men de är längst in och på vägen dit finns många hinder. Både lätta och tunga. Och problemen slutar inte där, det är lite frågan om mina vanliga jackor går att dra fast. Skulle ju kännas lite B att behöva ha mammajackan snart nio månader efter förlossningen.

Inga kommentarer:

web analytics