torsdag 25 oktober 2012

Vita flingor faller

Det ryktas om snö i nejden. Jag har ännu inte fått se någon snö, men enligt prognosen ser det lovande ut. Trots att den antagligen smälter bort igen, är den en välbehövlig påminnelse om att om en vecka är november här. Några ögonblick senare svischar farsdagen förbi å sen är det plötsligt lillajul. Och därefter självständighetsdagen, med allt vad det innebär. Roliga saker, jättehemligt. Vad jag alltså försöker säga med detta svammel är att det snart är jul och hög tid för den första snön att falla.


Dagens världsproblem lyder: Vart har Vincents simppare lämnat? Har beställt från två ställen nu. På Nelly var de slut, tydligen. Lundmyr i Sverige har tagit emot min beställning, tror jag, men har de skickat dem än? Vi skulle ha behövt dem redan i måndags och senast nu på måndag. Ska jag behöva beställa från ett tredje ställe? Kommer ju att drunkna i simppare innan jul i så fall.

Uppdatering: Nu är simpparna på väg. Dock hinner de knappast fram till måndag.. Synd!

3 kommentarer:

Tanja sa...

Gillar "självständighetsdagen, med allt vad det innebär" :) Å bra att simpparen e på g!

Saragunmarie sa...

Sv; Haha, ojdå :D Ibland lyckas man! ;)

Jennifer Åström sa...

Tanja: Tumme upp för båda! :D

Sara: Ja måsta riktit koll tidn når vi lag upp, fö he första ja tänkt tå ja for in på tiin blogg va: Shit, no tror säkert Sara att ja snoodd idén hennas! :P Men ja va bara två minuter efter å så snabbt kan ja int härm ;)

web analytics