fredag 12 oktober 2012

Morgonkaffe

Sitter ännu här med mitt morgonkaffe, som sin vana trogen räcker ända in på eftermiddagen. Man ska ju suga på karamellen heter det. Nej men det tar en stund innan kaffet kommit ner i en drickbar temperatur och sen är jag ganska bra på att ta en klunk var tionde minut. Fredagen till ära finns det dessutom lagom kall påfyllning kvar i pannan.

Vincent är redan långt inne på sin första tupplur och då han vaknar hoppar vi i bilen och drar till Jakobstad. Jag har en julklapp att dela ut.. Typ. Kan väl avslöja så mycket att det är Tanja som ska få besök av tomten.  På vägen hem misstänker jag att vi kör via Kovjoki för att kolla läget där. Det är säkert som det brukar.

2 kommentarer:

Tanja sa...

Tack för julklappen! :D Måst bars kriv att ja känner igen mig i hede kaffedrickase. Att ta en klunk lite nu som då, o man blir lika förvånad varje gång man hittar kaffemuggen "men si jär har ja ju kaffi ännu" :D

Jennifer Åström sa...

Haha! Exakt sama ord som ja bruk tänk :P

web analytics