torsdag 13 december 2012

Lucia

Godmorgon! Eller god förmiddag heter det väl vi den här tiden. Idag har vi varit uppe sedan 8 och hos oss känns det väldigt tidigt. En av orsakerna är att det inte längre går att mysa med Vincent i vår säng på morgnarna eftersom är lite för intresserad av sängkanten... Så det är bara att bita i det sura äpplet eller någon annan äcklig frukt och stiga upp. Vi hann i alla fall mysa till lite luciasång i Nyhetsmorgon på tv4. Det skulle vi kanske ha missat annars?! Senare idag blir det mamma-barn-träff och eventuellt lucia på torget, om hon behagar dyka upp. Annars får vi söka julmys på annat håll i staden istället :)

Glad Lucia och god väntan på julen!

Ifall någon funderar på varför lågorna brinner snett i min krona, så är den ju inte helt äkta. Lite inklistrad på en bild från julkortsfotograferingen i Kovjoki igår. Min faster tittade förbi och denna bild (utan kronan) är hennes verk! På bilden under ser ni vinterlandskapet i Lippjärv. Här stannande jag bilen för att ta en bild vid det magiska klockslaget. Oooh very special, men man kan säkert vistas på sämre ställen än det här också. Enligt kameraklockan är bilden skapad 12:12:11, vilket innebär att jag missade med en sekund. Men det var nog här jag befann mig sekunden efter också.

12:e december 2012, klockan 12:12.

Inga kommentarer:

web analytics