onsdag 5 december 2012

Utomlands

Klockan 05:55 imorgon bitti kommer jag att kliva på en buss som tar mig till Ikea i Haparanda. 20 minuter senare kommer Tanja att stiga på samma buss. Nu är det bara sex och en halv timme till avfärd, iiih. Denna resa, som med största sannolikhet kommer att vara en av höstens höjdpunkter, har varit planerad och bokad redan länge. Lite sorgligt att vi flyr landet just på självständighetsdagen. Men lugn kära fosterland, vi är bara några hundra meter bort.Och vi kommer att få se mycket mer finsk vägren än hemma framför slottsbalen på teve.
Jag tänker inte sitta här och ljuga och säga att jag inte ska ha någonting, för det ska jag. En tunn garderob till hallen och en expedit-hylla till Vincents rum är två mycket viktiga saker på min lista. Därutöver finns en del smått och gott som intresserar. Dessutom ryktas det finnas ett par vanliga köpcentran i närheten och då undrar jag bara: Hur sjutton ska de 6 timmarna i Haparanda räcka till?? Vi får väl se. Jag vill inte stressa, så det blir nog att planera en effektiv grund och sedan krydda med spontanitet.

På hemma fronten får far och son kvalitetstid tillsammans hela dagen. Det bli säkert kul för dem båda! Och för mamma som får en helt egen dag :)

Inga kommentarer:

web analytics