fredag 26 juli 2013

Jakobs Dagar 2013 och traditionen fortsätter

Mommo erbjöd sig att ta Vincent med till stranden idag och samtidigt ge mig lite egen tid. Och det kan man ju inte tacka nej till. Hittills har jag slingat håret, skurat golvet i badrummet, druckit kaffe och nördat på internet. Om jag ännu hinner blir det en sväng till centrum och kanske Lillkungs. Tanken att få njuta av en grodbakesle i lugn och ro är rätt lockande.

Efter nattens strapatser på jobbet skulle det sitta bra. Bilen som lät som en traktor tömde jag tanken på och kom mig på ångor tillbaka till posten. Där bytte jag till en annan bil med kaputt radio och som servon senare gick sönder på. Bra dag? Nä, men jag hölls vaken på nya rutten i alla fall. Nu blir det fina fisken med två lediga nätter.



Som säkert bekant är det Jakobs Dagar på gång i grannstaden. Mycket program att välja mellan, men rätt lite som lockar ut mig ändå. Dock kändes det nödvändigt att hålla fast i traditionen jag och Tanja skapade ifjol och ta en promenad med gossar och vagnar in till centrum och marknaden. Tanja som är lite mera up to date i teknikväg än mig, mätte med telefonen att vi vandrat åtta kilometer denna torsdag. Idag har jag skoskav.

På marknaden fanns mycket folk, mycket sol, mycket värme och mycket saker att titta på. Allt detta blandades med -70% på Lindex, nerkylning i Halpa Halli och fika med Anna till en härlig mix och en superbra dag! Enda minuset var en avsaknad av solglasögon med styrka i, men det ska rådas bot på senast tills nästa år denna tradition med all sannolikhet fortsätter. Förra årets inlägg hittas här om man vill jämföra. Får se om det blir ytterligare besök på något evenemang i Jeppis eller det stannar på ett.



Kriget om gräsklipparen :)

Inga kommentarer:

web analytics