onsdag 31 juli 2013

Jordgubbsglass

Både jag och Vincent brottas med förkylning för tillfället, men det är på väg bort. Varifrån den kom orkar jag inte spekulera i och det spelar heller ingen roll. Hur som helst så trotsade vi den på söndag, då vi som planerat tog en tur till stranden. Jag orkade blöta inte ner mig och gick bara i vattnet. Vincent var heller inte på hugget, men kunder i alla fall tänka sig att åka lite Mommo-båt. Jag har inte varit på stranden på två, kanske tre år och det var inte så hett och eländigt som jag mindes.


Beach 2013


Igår onsdag efter ett tandläkarbesök blev det lite sommarrea i Kokkola tillsammans med Mommo. Vincent skulle med all makt smaka på Cokis och när jag frågade vad tandsköterskan skulle ha sagt om hon visste det, svarade han bara "oj". Trots att vi gick många timmar i butikerna, följde ändå relativt lite saker med hem. Lika bra det, jag var ju bara med som sällskap egentligen.

I måndags och idag har vi lyckats undvika program och bara varit hemma. Jag behöver dessa dagar för att hinna sova i fatt de timmar jag missar på natten. I vaket tillstånd har jag mest druckit kaffe och ätit glass. Jordgubbsglass av valfritt märke är årets favorit, till skillnad från ifjol då det var Sias hallonsorbet som gällde. I morgon borde komma oss en sväng till Kovjoki, det är flera veckor sen vi varit där senast. Fast allra helst vill jag sova och det tänker jag ta itu med nu på direkten. Jobb om tre timmar, gonatt.

Det dök upp ett hjärta i min glass, i heart strawberry icecream

1 kommentar:

Saragunmarie sa...

Sv; Ja hoppas he, tack :)

web analytics