måndag 8 juli 2013

Två bröllop

I sommar är vi bjudna på två bröllop, båda i början av Augusti. Det ska bli så himla kul! Jag har bara varit på två bröllop i mitt liv och det är flera år sen. Med anledning av dessa tillställningar har jag storsatsat i en måttsydd klänning från Kina. Med tanke på att den syddes enligt mina mått, vågade jag chansa och köpa oprovat.

Idag kom den efter relativt snabb leverans och den satt kanske inte perfekt, men mycket bra och väl godkänt! Lite väl långt släp baktill, men det kanske är meningen. I värsta fall borde jag reda ut att korta av den. Ska fundera på saken och rådfråga andra först. Hursomhelst, den är alltså kort framtill och lång baktill, har snörning i ryggen och är välsydd.


En god vän och en moster gifter sig i sommar,
dock inte med varandra

Jag kommer definitivt att bära skapelsen på det lila bröllopet. Eventuellt blir det en turkos klänning på det andra bröllopet för att variera mig lite. Vi får se.

7 kommentarer:

etheli sa...

Va fin klänning! Blir kul att si an på å saan, passar säkert de jättebra! :)

LindaB sa...

Jättefin ju!! Vi var på brölllop igår.. dock ett dop med överraskningsbröllop så vi visst int om e.. :) Skojj me bröllop! Böri kli i fingran ti gift se sjölv å ;)

Jennifer Åström sa...

Hanna:
Jepp ja e rittit nöjd, men he va ovant att ha på se na såde stadot.. he e int som na Gina Tricot-slater :P Ha to hitta na än?

Linda:
Ja he böri no kli! Do kan jo giss om e lägger igang funderasi tå man hör Tanja planer.. :D Men he e no int aktuellt na jär än, men he e jo skoj att bild en åsikt om nanting iaf :)

Tanja sa...

Vad fin klänning! Du kommer "smälta in" bra på vårt bröllop med tanke på den lila färgen. ;)

Jennifer Åström sa...

Hehe, ja hadd ju fundera på silver elä mörkblå men så mittiallt känd ja att lila is it! :P

Nina sa...

Ååh,, så fin!! :)
Varifrån har du beställt an? Typ naan netisido?

Jennifer Åström sa...

Tack! Ja han e beställd från jenjenhouse.com :)

web analytics