lördag 19 oktober 2013

Bed & Breakfast Segerström

Inatt har Bed & Breakfast Segerström haft två gäster. Den ena var Johans polare som ibland hänger här på fredagar och spelar dataspel. Eftersom de ofta nördar ändå in på småtimmarna brukar polaren ta igen sig en stund på soffan innan han kör hem. Så även igår. Vår andra gäst var min och Vincents underhållning, Mommo. Hon passade de på att övernatta eftersom hon ändå skulle hit till stan idag igen.

Av soffkuddarna byggdes fina deluxe-sängar i varsitt rum, Runar i rum 3 (kontoret) och Mommo med Vincent i rum 1. Johan och jag sov i rum 2 som vanligt. Ganska mysigt tycker jag. När jag vaknade hade Mommo dragit iväg till frissan för länge sen och i ett huj försvann båda herrarna ut genom dörren också. Nu är det bara jag och Vincent kvar, som vanligt.



På torsdagskvällen var vi ju på Lingon& Blåbär i Forsby. Jag beställde faktiskt ingenting. Fanns inget jag måste ha och kläderna är rätt dyra. Två par strumpor till mig och två till Vincent beställde jag på förra partyt och kvoten var därmed fylld. Inkommande fredag är det dags för Me&I och då kan jag knappast stå emot lika lätt har jag på känn. Det var ändå kul att komma sig ut i torsdags och marängtårtan var ju att dö för! Mmm, det vattnas i munnen ännu.


Medan mammorna dreglar över kläder...

Inga kommentarer:

web analytics