tisdag 29 oktober 2013

Potta och pannkaka

Igår hade vi fint besök av Ida och Stella från mamma-barn.gruppen. De är i full gång med potträningen och Vincent blev allt lite inspirerad, för senare på kvällen kissade han sin första lilla skvätt i pottan. Hurra för det! Nu borde vi försöka spinna vidare på det medan ångan är uppe.

Ikväll kommer Moffa hit och bakar ugnspannkaka. Vi ska se om det är stället eller kocken det hänger på när min pannkaka aldrig blir lika god som hans. Ifall felet ligger i lägenheten är det bara att slänga in handduken direkt och åka iväg till Kovjoki när suget blir för stort. Och är det mig det är fel på, har jag ju världen chans att förbättra mig.

Imorgon drar vi iväg till Komossa och hälsar på min barndomsvän Linda och hennes döttrar. Äntligen ska det bli av! Vi träffas alldeles för sällan tycker jag.

2 kommentarer:

LindaB sa...

Å rolit va e!! Tack för besöket, he va jätterolit ti få prat åv se :))

Jennifer Åström sa...

Ja, superkul! :) vi komber no fleir gang!!

web analytics