onsdag 9 oktober 2013

Garderobsrensning

Nu när jag är ledig och har lite mer tid och energi har jag börjat rensa i garderoben. Höststädning kan vi kalla det. I flera år har jag samlat på mig kläder, kläder och åter kläder, utan att rensa. Många plagg har dessutom krympt väldigt mycket i tvätten under åren, hehe, och passar inte. Eller så har de små hål här och var. Nu är det alltså dags att gallra big time!

Frågan är bara vad man ska göra med sånt som man tycker mycket om men inte går på. Ska man vänta på den smala goda tiden som kanske kommer någon gång? Och var tusan ska man hitta utrymme att förvara plaggen under tiden...?

Några av mina basic-toppar från Gina Tricot

Idag får jag kanske ta paus i garderobsrensningen eftersom vi ska till Jakobstad om ett par timmar. Tanja och Leon står på schemat. Känns som det gått väldigt länge sen senast och därför blir det extra kul att träffas igen!

6 kommentarer:

Saragunmarie sa...

He e hälsosamt att rens bort mellan varven :) Sälj lr skänk bort sånt som int passar, du komber att må så myki bäter efteråt :)

etheli sa...

I helsingfors har H&M affären börja ta emot kläder (sånt som man annars sku ge till uffen) och för varje påsa så får man en 15% rabatt kupong att köpa nytt för. He tänkt jag kör på! :D

etheli sa...

+ fniss för ditt urval gina tricot toppar! Jag räkna till 140€ ;D

Jennifer Åström sa...

Sara:
Jo he tror jag å! :) Gör e allt för sällan bara.. Har svårt att tro att naan vill köp sånt som ja använd rätt myki, men ti insamling bruk ja kuna för liti eitt å ana. Å ekorosk ska ja fara till å! :)

Hanna:
Kan vara 160€ tidee tilåmee :) plus han ja hadd på me, å ein halvskito, två på törk å säkert naan i tvättkorgin :P Tror do tala om H&M tå do va hid, men int ids ja nu böri släp e ti Hesa ;)

etheli sa...

Haha! Nee ja mena no att ifall dem har na liknand på gang i kokkola elä vasa! :D för int kan man ju ha allt för tom garderob heller o du sku ju få startkapital då å ;)

Jennifer Åström sa...

Ja om di sku råk ha he :) Tror int di e så hipp jär att di sku ork tyvärr.. Ja voi voi ome sku böri eik i skåpen ;) Komber no alder händ he!

web analytics