måndag 12 augusti 2013

Kastbuketten blev min

Efter att skojat hela kvällen om att jag misann ska fånga kastbuketten, hade jag inget annat val än att göra det. Som i slow motion kom den flygande rakt mot mig. Att klänningen satt fast och att de andra slet i bladen hade ingen betydelse. Jag har ju fångat några tusen flygande kålhuvuden på svärfars åkrar genom tiderna också och det hjälpte säkert till.

Men om jag är nästa i sällskapet att gifta mig vet ja inte. Det beror på hur bråttom de andra har. Vi tänker inte stressa. och det blir när känns rätt, förr eller senare, men före vi fyllt 50.

Redan på förmiddagen fraktade jag buketten från Amalia

Fotat av Johan och redigerat av mig


Hur som helst står kastbuketten nu och förgyller vårt köksbord och matchar fint gör den både där och med klänning jag hade i lördags. Löjligt nöjd är jag också, tänk att jag som är så kort räcktes så långt helt plötsligt! Fokus och vilja kan vara två nyckelordl, och hel del tur förstås. Fler bilder från bröllopet dyker nog upp inom kort, jag håller som bäst på att gallra och redigera.
web analytics