onsdag 21 augusti 2013

Tanja ♥ Toffe

Varning för bildbomb. Efter vissa svårigheter med att få en överblick av de många bilderna från Tanja och Christoffers bröllop 10:e augusti, har jag nu gjort mitt bästa för att plocka ut guldkornen. En hel drös till finns på dayviews för den som vill gotta sig i dem. Precis som jag tidigare anade var de ett mycket vackert brudpar och av de fyra bröllop jag hittills fått vara gäst på, rasslar det in mest pluspoäng på detta! Kanske har det att göra med hur nära relation man har eller att de andra är släktingar och Tanja är en vän.




En familjebild innan Vincent och Mommo drar på egna äventyr


Bröllopsfesten ordnades på Lillön i Monäs, precis intill Tanjas hemgård. Det ryktas ha varit bestämt ända sen barnsben att festen skulle bli just här. Ett bra val enligt min mening; mysigt och fint med härlig havsutsikt. Perfekt för dessa tillställningar! På bilden under ser vi bruden med sina bundisar Anna, Alexandra och Hanna, som kvällen till ära agerade toastmadams. De skötte jobbet suveränt och om bara mikrofonen hade fungerat normalt skulle allt har varit perfekt!


Brudbuketten, den vackra!

Inne i paviljongen var det givetvis dukat och dekorerat i lila. Trerätters middagen var godaste gott med flera olika sallader till förrätt samt både kött och fisk som varmrätt. Ordet hungrig glömdes snabbt bort och trots dryga 80 gäster flöt allt på i bra takt och ingen behövde vänta särskilt länge på sin tur. Maten blandades med program, lekar och små pauser. Att det kom en rejäl regnskur störde inte alls eftersom vi alla satt inomhus och hade fullt upp med annat. Även tårtan fick mer än godkänt och jag intygar härmed att den inte bara var snygg, utan också väldigt god!



Paketleken som slutade med att brudparet kysstes. Johan fotar.

När mörkret la sig blev det dags för brudvals, dans och nattmat. Till och med jag med mina blygsamma kunskap i vals dansade en hel halv låt med Hannas dansgeni till pojkvän. Resten av kvällen spenderades i goda vänners sällskap, ofta med kameran i handen. Och att få umgås med Johan i lugn och ro var rena lyxen, tänk att vi är så ovana med det att vi nästan blev utan att göra eller diskutera. Den 7:e september firar vi vår femårsdag och då finns det planer att igen göra något på tumis. Så do vejt, mamm :) Men giftemål blir det inte då, trots att jag fångade kastbuketten!


3 kommentarer:

Saragunmarie sa...

Superfina bilder, både jär & på bilddagboken! :)

Jennifer Åström sa...

Tack så myki! :D

Nina sa...

Jättefina foton!

web analytics