måndag 20 februari 2012

Den nya vardagen

Bloggen har sjunkit på min prioritetslista. Det finns en liten kille som stjäl all uppmärksamhet. Även om han sover bra, ofta tre-fyra timmar mellan matpauserna, finns det inte mycket tid över. Vet inte riktigt vad jag grejjar med, men tydligen hittar jag lite ditt och datt att pyssla med. Något ansträngande gör jag i alla fall inte, för det får jag inte pga snittet. Vissa saker sysslar vi ofta med och de senaste fyra dagarna har sett ganska lika ut. Vi gosar, sover, ammar, byter blöjor, springer fram och tillbaka till sovrummet samt fotograferar. Antalet bilder på denna gossen närmar sig tusen, och han är inte ens två veckor... Galet! Men han är ju världens sötaste så hur ska mamma och pappa kunna motstå att föreviga honom?! ♥

Busen igår, 10 dagar gammal :)

Lördagen var lite av en kaos-dag. Förmiddagen tillbringade vi vid faffas i Sockot och träffade hela den närmaste släkten på pappas sida. Lagom många för att rymmas runt kaffebordet! På eftermiddagen dök mommo upp I Nykarleby och Nallen stortrivdes i hennes famn. Sängen däremot var ingen favorit! Även min  kusin Caroline tittade förbi för att låna några böcker, som jag givetvis glömt att jag hade i Kovjoki. Skäms på mig! På kvällskvisten fick vi trevligt besök av mobbo Robban och "moster" Linda, som invigde sina nya titlar. De få rutiner vi har hunnit skapa rubbades rejält denna dag, vilket resulterade i lite gnäll och att inget passade. Men kanske det var lika bra att samla alla besök på en dag?

4 kommentarer:

Tanja sa...

Ja, it undra på at bloggen kommer i andra hand om man har en sånde liten sötis at koll på. :)

Jennifer Åström sa...

Exakt :) Do komber att märk he to å! Idaa ha vi dessutom hadd stora-gnällis-dagen, så he to några tiimar att få skrivi dähä inläggi :P

Saragunmarie sa...

Så himla söt :)

Jennifer Åström sa...

Tack! Jo, han e en rikti sötis <3

web analytics