tisdag 7 februari 2012

Kanske imorgon

Vecka 41+2
Ännu ingen baby. Det lär ha kommit åtta barn till världen på Malmska igår, men vårt var inte ett av dem. Har varit på det absolut sista rådgivningsbesöket idag. Blodtrycket var lite högre än det brukar och sf-måttet har stigit till 35-36 cm.

Imorgon blir det kontroll på mödrapoly eftersom det då gått tio dagar över. Eventuellt blir det igångsättning men säkert är det inte. Ska bli skönt att bli mig själv igen och framför allt att slippa klådan. Medicinen har tagit slut och det märks.

Tog en sväng via fammo på bädden idag också och där träffade jag på mina två fastrar. Det var trevligt! Sen kan jag avslöja att det blev ett besök på Lillkungs idag igen, men jag ids inte fresta med någon bild denna gång :)

Och så kan jag ju passa på att klaga lite på vädret också. Det skulle ju bli varmt och skönt denna vecka men ungefär samtidigt som jag lovade mamma att hon kunde låna bilen ett par dagar, ändrade väderprognosen till betydligt kallare. Och jag fick traska iväg i -20 till rådgivningen. Brr. Som tur räcker det inte mer än typ 15 minuter att gå, men ändå!

13 kommentarer:

Sofia sa...

Lycka till! He kan koma igang tå du minst anar e (he jor e fö me, utan förvarning) :)

Linda sa...

Seir som Sofia:) Utan förvarning.. Tå du minnst anar e. Tyckt ja va tröitt i beinen dan föri ja men ja aana aldri att ja sku ha en bebbe på magen 24h seinari :P Hörd he att e va brådis på malmska igår. Har en bekant från Kimo som fick en flicko tå :) No er e nära..! Du måst blogg mesama du ha vari på kontroll imoron tå så ja int måst fa på datorn 300gang å koll :P Lycka till igen!! Tror int man kan sej e fö myki så :)

Jennifer Åström sa...

Sofia:
Tack! :D Jo, ja tror no int att ja sover speciellt lugnt inatt oberoend.. Deilvis me tanke på att ja redan er på övertid!

Linda:
Tack! Jo, he hadd komi 8 bejbisar enligt Helene. Kanski e er lika bra att ja väntar en stånd tå :P Ja kan fast skick meddeland åt de, så böver do int koll datorn i eitt :)

Tanja sa...

ooh spännand. :)lycka till!

Jennifer Åström sa...

Tack tack! :) he e no spännand!

Anonym sa...

Super!! Veit do ja e jo liti nervös ja å :)

Linda sa...

Förra kommentaren va jo min tå.. Råka tryck feil ;)

emma sa...

LYCKA TILL :)

Tanja sa...

Undrar om do har vari iganglagt.. Ja tycker ja känder me nervös jag no å. :D Hoppas at allt gar bra!

Linda Sjölund (foto) sa...

hoppas allt gar bra :)

Jennifer Åström sa...

Tack allihopa! Vi fick no fa hejm tibax, abyn hadd e allt fö bra i magan :) På fridan blir en ny kontroll åså får vi si tå!

Anna M-E sa...

Verkar snart vara dags för bebisen att komma ser jag :) Kanske har vädret varit för kallt så han trivs bäst där han är ;) Hoppas allt går bra på fredag så att ni åxå får byta ut er väntan till matning, blöjbyte, kramar och funderingar som "andas han?" ;)

Jennifer Åström sa...

Vi behöva int vänt ti fridan, han kom redan på torsda! :D så nu sysslar vi me precis he do sa! Myki att pyssel me, men he e så mysit <3

web analytics