torsdag 16 februari 2012

Välkommen till världen!

Torsdagen den 9:e februari klockan 20:23 kom han, 50 cm och 3480g. Efter att ha kämpat med värkar hela dagen, blev det till slut kejsarsnitt. Vi stannade på bb i en hel vecka och kom alltså hem idag. Många vill hem så fort som möjligt, men jag trivdes superbra där och ville vila ut ordentligt. All personal var gullig och hjälpsam, vilket gjorde bb-vistelsen till en semster i paradiset. Så, tusen tack till er! Jag kommer gärna flera gånger! :D

Mammas älskling 6 dagar gammal
Nallen busar i pappas säng :)

När jag orkar och framför allt hinner ska jag knåpa ihop en längre förlossningsberättelse, men just nu blir det en kortversion:

Natten till torsdag kl. 01:40 när jag kommit ur min gonattdusch gick vattnet. Inget storplaskande, utan lite som när man kissar på sig. Jag ringde till bb och de ville att jag skulle komma in på kontroll. Strax efter började det värka i ryggen, magen och benen. Brum brum. Vid 3-tiden var vi framme och då var jag öppen 2 cm. Fick bedövning (oxanest) och sov några timmar. Klockan 8 började sammandragningarna göra väldigt ont och jag andades både luft och lustgas. Vid halv 2 fick jag epidural och kom till himmelriket. Tänk att man kan sova sig igenom en par timmars sammandragningar, härligt! När den började släppa, kämpade med lustgas och en extrados svagare epidural fram till 8-tiden på kvällen. Jag öppnades till 9 cm och det var bara en kant kvar på ena sidan. Men den kanten gav inte med sig och eftersom babyns hjärtljud sjönk vid varje sammandragning på slutet, beslutade läkaren att snitta. Jag började gråta, delvis av lättnad och delvis av nervositet inför operationen. Men allt gick fint och lillkillen var perfekt! 

14 kommentarer:

Anna M-E sa...

Jättesöt kille! Ja bb-vistelsen var nog underbar vid malmska när alla var så vänliga. Ta hand om er. :)

Linda Sjölund (foto) sa...

Oj oj :) ska bli så spännand ti råk "nallen" ;) han e jo så söt! å så kanski man får hör mejr om förlossningen tå å ^^ kul att ni e hejm igen! :) ja e så glad fö er skull !

etheli sa...

åååh, vad söt han e! Och mini! Jag längtar efter att få träff an (och er å så klart) :) Jag kommer hem v.9 så då hoppas ja att ni sku ha passlit.

Jennifer Åström sa...

Anna:
Ja, hoppas verkligen att de inte stänger bb i jeppis! Det sku vara sorgligt! Hoppas allt går bra för er också! :)

Linda:
Ni får koma ut en sväng i häljen å träff an :) Han e no söt, tå an int e arg å lessen :P

Hanna:
Välkommen bara! Vi e jo mest hejm nuförtiin så he passar nårsomhelst! :D Ska bli kul å råk te å, he e ju en stånd saan!

Tanja sa...

Nå voj va golla! :) Tänk att he er hande do har had in i magan. :'). Sötisen! Når får ja koma koll? Sku va jättekul om ni sku ha tid me et besök nästa viko, så vi sku händ träffas innan he byri bli min tur. :D

Jennifer Åström sa...

Ja han e no så mysi :) Do får koma precis når do vill! Vi e jo bara hemma vi, så he sku va trevligt me besök :D

Johanna sa...

Vilken söt kille ni fått! Ja blir ju allt babysjuk jag nu åter :P

Linda Sjölund (foto) sa...

He ska vi absolut göra! tå he passar för er :)

Jennifer Åström sa...

Johanna:
Tack! Han e no så gulla :) Nå, ni får laga en ny tå baram, hihi :P

Linda:
Passar nårsomhelst! Vi har int na rutiner ännu, så he gar int ti säj na når an sover elä äter :)

Johanna sa...

Nej jestas,räcker noo me ti 2 ja har :D

Linda Sjölund (foto) sa...

Ha gjort ett litet inlägg på min blogg om din blogg, så ifall e kommer in en massa grattis-kommentarer eller oj så söt-kommentarer så vejt du va he e frågan om ^^

Jennifer Åström sa...

Johanna:
Hehe, vänt bara, do hindar no änder de ännu :P

Linda:
Okej, he kan va bra å veta :)

Linda sa...

Oj va gulla han e lillkillen er :) Så söt så!! :) Ska koma ut å häls åpå er men kanski ja sparar e ti nästa viko så ni får lär känn varader å bara mys no :) Inez bara tjooa tå on så an :D så söt så <3

Jennifer Åström sa...

Tack, han e no en sötis! :) Do får kom atå e passar er, vi har int så myki på gang jär förutom bjölbyte å matas :D

web analytics